Днес жените работят по-усърдно и по-продължително – с почти 20 часа повече месечно в сравнение с броя часове преди 20 години. Това означава, че и домашните, и работните задължения на работещите дами са се увеличили значително. Като добавите към това появата на модерните технологии (мобилни телефони, лаптопи и пейджъри) и вече имате готова рецепта за „бърнаут”.
Предлагаме ви някои идеи, които може да ви бъдат от помощ за запазването на баланса между работата и живота извън нея и да ви научат как да оставяте работата там, където й е мястото – в офиса.
Променете маршрута си до вкъщи
През лошите или твърде стресиращи дни на работа минавайте по различен маршрут, докато се прибирате вкъщи – за предпочитане по-дълъг. Ако сте с кола, изключете радиото и помислете какво и как трябва да свършите в работата на следващия ден. След като се почувствате уверени в плана си за действие, пуснете любимата си музика и, докато стигнете вкъщи, мислете за неща, които не са свързани с работата.
Изпуснете парата
Предупредете близките си, че имате нужда да изпуснете парата и че искате от тях само да ви изслушат. Вероятно няма и да разберат за кого става въпрос. Излейте си всички нерви и негативни емоции – крещете, ако ви се иска, но след това спрете. Никакви разговори за работа повече.
Големият шеф вкъщи
Това, че сте шефът вкъщи не означава, че можете да раздавате задачи и разпореждания. На семейството ви не му плащат, за да изпълнява команди. Отнасяйте се с любимите си хора по-добре, отколкото с подчинените си на работното място.
Изключете техниката
Неизбежно ще има случаи, когато ще трябва да работите и от вкъщи. Уверете се, че проектът ви наистина е толкова важен, че си заслужава да направите тази жертва. В останалите случаи обаче дръжте електронната техника изключена, когато сте вкъщи. По отношение на е-мейла, вероятно ще се изкушавате да го проверявате, но запазете това „специално“ време с входящата кутия за офиса. В противен случай рискувате да се окаже, че изпълнявате задачи и от вкъщи.
Говорете
Когато се приберете у дома, попитайте партньора си как е минал денят му. Ключът е в това наистина да слушате какво ви отговаря. Попитайте децата за техния ден и след това им разкажете накратко за вашия като приключите разказа по позитивен начин.
Ставайте по-рано
Първоначално може би ще изпитате известни затруднения да се придържате към тази нова рутина, но по-ранното ставане и започването с изпълнението на някои по-малки задачи може да доведе до повече свободно време за семейството ви по-късно.
Бъдете реалистични
Има много малко жени, които могат да са едновременно супер-майки и супер успешни бизнес дами, затова се съсредоточете върху основните изисквания на работната ви позиция. Обмислете дали, ако помолите шефа си за гъвкава програма, няма да се справяте по-ефективно с работата си.
Подкрепление
Доброто подкрепление е ключът към успешното превключване между работата и дома. Започнете първо да използвате семейството си, а след това – приятелите и някои доверени колеги. Евентуално ще успеете да научите на кого в каква ситуация можете да разчитате.
Делегирайте
Делегирането е лесно и ефективно. Доверете се на колегите или членовете на семейството си за изпълнението на някои задачи и им поверете отговорността, за да не се налага да правите всичко сами. Това ще ви позволи да намерите повече свободно време, за да се концентрирате върху основните си и неотложни задължения.
Тъй като на много малко места звъни аларма, която бележи края на работния ден, зависи от всеки от нас да се научи да пуска виртуална аларма в главата си и да се настрои да зареже всичко и просто да се прибере вкъщи.