Това първо впечатление може да бъде отлична възможност да създадете за себе си представа на уверена жена и професионалист, но също така е достатъчно да решат, че не сте подходяща за позицията, към която се стремите. Ако вече работите някъде и се надявате да постигнете нещо повече в кариерата си, отдавайте ежедневно нужното внимание на външния си вид.
Вижте какво говори на работодателя ви начинът ви на обличане.
1.Поканена сте на интервю в млада, бързо-развиващата се хай-тек компания и се появявате в дънки и с маратонки.
Това, което казва облеклото ви е: “Аз съм мързелива и всъщност не се интересувам много от тази позиция”.
Може би просто се решила, че този стил би подхождал на описаната фирма. Заблуждавате се. Винаги се обличайте за стандартно интервю. Дори и да знаете, че хората там ходят облечени “неглиже”, винаги е най-добре да отидете на интервю облечена едно ниво по-високо, отколкото диктува средата.
2. Отивате на работа всеки ден с неизгладена блуза и смятате, че никой не забелязва
Това, което облеклото ви казва: “Аз съм разхвърляна. Ако обръщам толкова малко внимание на облеклото си, представете си какво ще направя, ако ми възложите някоя важна задача.”
Нито клиентите, нито ръководният състав ще ви имат доверие, че може да се справите с работата си, ако не се справяте с това, да идвате на работа в приличен вид и да изглеждате професионално.
3. Облякла сте се твърде съблазнително, защото след работа имате среща в шикозен ресторант или клуб
Това, което облеклото ви казва: “Обличам се провокативно, за да скрия липсата си на професионални качества.”
Ако искате да ви вземат на сериозно, не се обличайте предизвикателно – това е сигурен начин да отрежете пътя си към напредък в кариерата.
4. Не виждате проблем да изпъквате с индивидуалността си сред хомогенната корпоративна тълпа (освен това, розовият цвят на косата ви е само временен)
Това, което казва стила ви: “Отнасям се с пренебрежение към общата култура на поведение в компанията и не ми пука дали ме вземат на сериозно.”
Хората вземат решения под влияние на различни фактори – някои съзнателни, други – подсъзнателни. Въпреки че работата ви може да заслужава адмирации, ако вида ви кара хората да се чувстват неловко, нямате шансове за напредък в професията.
5. По-голямата част от дрехите ви в гардероба са нещо повече от ретро – по-скоро приличат на наследени от пра-леля ви
Това, което облеклото ви казва е: “Въобще не съм “в час”. Рядко си показвам главата от моето ъгълче и наистина очаквам да се пенсионирам на тази длъжност след много години.”
В днешно време не е необходимо да се харчат много пари, за да имате съвременни дрехи в гардероба си, които ще ви дадат вид на човек-професионалист. Трудната част е, че трябва да положите малко усилия, за да изглеждате добре.
Ако откривате себе си в някой от горните сценарии, незабавно променете нещата. Най-важното е да знаете какво е приемливо в организацията, за която ще кандидатствате или в която вече работите. Вероятно има разлика между модно дизайнерско студио и счетоводна компания. Проучете фирмата, в която ще се явявате на интервю. Ако не успеете, по-добрият вариант е да изоставите холивудските звезди като пример, а да изберете за модел на обличане някоя известна личност от бизнес-средите.