В много съвременни компании съществуват писани и неписани правила за поведение, които са неизменна част от корпоративната култура. Въпреки че има леки вариации на тези правила в различните фирми, като цяло могат да бъдат набелязани общи тенденции, които обобщихме за вас.
Ако се срещате със свой колега…
Бъдете дискретни. Срещайте се с някой от вашето йерархично ниво или от друг отдел. Бъдете готови да приемете последствията. Не позволявайте това да попречи на работата ви. Не карайте колегите си да се чувстват неудобно.
Облеклото
Обръщайте внимание на аксесоарите, цвета и стила на облеклото си. Уверете се, че е подходящо за работната ви позиция. Обличайте се скромно. Не се опитвайте да изглеждате секси.
Личните проблеми
Оставяйте личните си проблеми извън офиса. Не претоварвайте колегите си в офиса с детайли за проблемите ви. Избягвайте следните теми: развод, детски травми, неприятни медицински проблеми, историята на менталните проблеми в семейството ви и случаи на проблеми със закона.
Клюките
Приемете, че колегите ви клюкарстват за вас и това не помага да се приспособите към работното място. Затова намерете позитивна стратегия и се измъкнете от клюките. Не започвайте разпространението на такива. Ако прекалено много клюкарствате, вероятно работата ви отегчава и трябва да намерите по-продуктивни начини да запълните времето си.
Закъсненията
Спазвайте фирмената култура, но внимавайте и за начина, по който колегите ви възприемат. Не закъснявайте за срещи или събрания и не се появявайте зле подготвени. Винаги е най-добре да пристигнете 5 минути по-рано и да бъдете подготвени.
Правенето на грешки
Винаги давайте обяснение и събирайте фактите. Спокойно се отнесете към проблема със съответното подходящо решение. Не обвинявайте другите и не реагирайте по рязък и груб начин.
Болничните
Взимайте си почивен ден за емоционално и умствено разтоварване, когато ви е необходимо. Обмислете ползите по отношение на продуктивността ви на работното място. Когато подавате молба за такъв почивен ден, бъдете искрени с мениджъра или прекия си началник. Не се правете на болни, когато не сте. Ако все пак го направите, не споделяйте в социалната мрежа с приятелите си.
Обедната почивка
Следвайте собствения си работен ритъм. Излизането в обедна почивка може да ви направи по-малко продуктивни след това, но може и да ви позволи да се срещнете с нови хора и да се върнете зад бюрото по-свежи и презаредени с енергия. Но не удължавайте прекалено почивката си и не я поставяйте като приоритет пред крайния срок за проекта си или пред работната среща.
Месинджърите и е-мейлите
Бъдете конкретни и ясни. Обърнете внимание на фирмената култура в отдела ви, която може да изисква този тип комуникация да е по-освободена или пък по-формална. Не използвайте съкращения. Не приемайте, че ответната страна има задължително достъп до подробната информация около проекта, върху който работите. Затова преди да зададете въпрос, накратко въведете събеседника си в темата.
Странните навици
Приемайте своите странности, както и тези на колегите си. Отнасяйте се спокойно към дразнещите навици на колегите си и споделяйте с тях мнението си, защото често човекът отсреща прави нещата несъзнателно. Не позволявайте собствените ви навици или нечии чужди да се отразят на продуктивността на отдела ви. Уверете се, че не демонстрирате някой от тези 5 дразнещи навика:
1. Изискващо отношение;
2. Постоянно закъснение при изпълняване на задачите;
3. Говорене с пълна уста;
4. Говорете твърде силно по телефона;
5. Ползване на пособията на колегите ви.