Вместо да ги отдалечават от компютрите, родителите трябва да схванат, че тийнейджърите усвояват важни социални умения онлайн, казват американски психолози и антрополози, които изучават интернет поведението.
Според тях общуването между подрастващите в Мрежата развива техните комуникационни умения и изработва правилни модели на поведение, пише сайтът на списание New Scientist. Форматът на блога например помага на младите да открият общите принципи за съставяне на преразказ и да излагат правилно и интересно своите мисли.
Според данни на Pew Internet & American Life Project всеки пети тийнейджър в САЩ има собствен блог. Специалистите смятат, че в младежките онлайн общества участниците избират т. нар. емапитични лидери – тези, които съпреживяват проблемите, а не, които обичат да дават съвети.
За да изучат активността и моделите на поведение на подрастващите в онлайн обществата, през 1998 г. група американски психолози създават форум, наречен Junior Summit Community. При наблюдението му е установено, че лидери са станали тези участници във форума, в чиито постинги местоимението “ние” се среща по-често от “аз”.
Специалистите казват, че родителите не трябва да спират с предупрежденията към децата си за опасностите, които ги дебнат в Интернет, но драстичното ограничаване на времето онлайн ще доведе и до пропуснати възможности за социализация.