Съвременните жени трудно се справят с баланса между работата и личния живот. Техният живот е едно неуморно тичане между работата и офиса, което провокира появата на умора, отегчение и дискомфорт.
Как да си подредим приоритетите и да направим живота си хармоничен?
Ако имате известни съмнения, че това е напразно губене на време, отговорете си на следните въпроси:
– Сутрин, когато ставате, първото нещо, за което си мислите е кога отново можете да се върнете в леглото?
– Лесно ли приемате новостите в живота си? Обичате ли промените?
– Контролирате ли емоциите си?
– Имате ли усещането, че сте попаднали в капан?
– Преследва ли ви натрапчивото желания да захвърлите всичко и да заминете някъде надалече?
Отговаряйки си на тези въпроси, вие ще получите реална представа за това до каква степен сте уморена и какъв процент от времето и вниманието ви отнема работата. Основната цел на този етап е да почувствате вътрешното си състояние и да разберете доволни ли сте от условията в които работите, потиска ли ви количеството време, което отделяте на работата.
След това анализирайте личния си живот и обмислете от какво сте доволни и от какво не сте, а също така си отговорете на следните въпроси:
– Иска ли ви се да имате повече време за себе си, за семейството и децата?
– Можете ли да си спомните кога за последен път сте почивала, без да мислите за работата си?
– Оплакват ли се вашите близки, че рядко ви виждат?
– Имате ли хоби и време да се занимавате с него?
– Какво ви се прави, когато се прибирате след работа у дома?
Преценете дали отделяте достатъчно време за себе си и за семейството си. По този начин вие ще можете да определите дали е нарушен балансът между работата и личния ви живот.
Ако дисбалансът е налице, трябва да знаете как да разрешите проблема. Първо, трябва да разберете причините за неговото възникване. Ако дисбалансът е резултат от вашия стремеж за преминаване на нова по-висока длъжност, вие не трябва да предприемате нищо. Но веднага след постигането на целта, трябва да си направите този анализ.
Ако дисбалансът е породен от други причини, които не са свързани с вашите стремежи и цели, вие трябва да го премахнете колкото се може по-бързо. Разберете кои действия отнемат основната част от времето ви. Престанете да извършвате тези занимания – “убийци на времето” и се опитайте да си освободите време за установяване на равновесие между работата и личния живот.
Ако това не ви се отдаде, това означава, че сте се нагърбила с твърде много работа и ще трябва да се откажете от част от нея (това се отнася както за служебните задължения, така и за домакинската работа).
Изяснете си кои дейности (в краткосрочна и дългосрочна перспектива) са най-малко важни за вас и се откажете от всичко излишно. Ако направите това, почти веднага ще усетите положителния резултат. И тогава трябва да се постараете да се възползвате от получения ефект, за да можете да направите живота си по-хармоничен.