Много хора реагират с досада на корпоративните делови срещи – като на поредната доза загубено време. Поради тази причина те се стараят да пропуснат подобен род мероприятия, търсейки различни извинения за това.
Ролята на тези срещи, обаче, често пъти остава недооценена, а отношението на служителите към тях може да повлияе на кариерното им развитие.
Като знаете това, може би ще решите да направите преоценка на отношението си към деловите съвещания във вашата организация. Не е достатъчно обаче само да започнете да посещавате бизнес-срещите във вашата компания, а и да имате поведение, адекватно за ситуацията.
Предлагаме ви информация за това, какво не бива да правите на делови събирания.
Не закъснявайте
Нищо не би могло да ви “представи” по-зле, а именно като неорганизиран служител, както закъснението ви за срещата и промъкването до някое останало свободно място в разгара на обсъждането на даден въпрос. Да сте “налични” за срещата 5-10 минути по-рано от обявения час говори не само за вашата организираност, а и за това, че уважавате другите и цените времето им.
Не отивайте неподготвени
Ако преди срещата сте получили лично или по електронната поща някакви материали за нея, то задължително се постарайте да се запознаете с тях, да помислите какви въпроси бихте задали, какво вие самата бихте казала по един или друг въпрос.
Не вземайте винаги думата
Ако форматът на темата предполага обсъждане, не говорете само вие. Изслушвайте другите и правете коментари или задавайте въпроси, след като изказващият се приключи. Ако по дадени теми не сте особено наясно, по-добре не говорете – понякога е по-добре да помълчите и да послушате другите, които са по-компетентни.
Не задавайте въпроси непрекъснато
За да звучите уверено, е необходимо да се изказвате утвърдително, а не да задавате въпрос след всяко изречение на ваш колега. Въпросите не винаги говорят за заинтересованост – постоянното питане може да създаде впечатление, че не сте уверена и компетентна по обсъжданата тема и може да се възприеме негативно, дори с нюанс на агресивност в определена степен.
Не дъвчете дъвка
Може да ви изглежда логично и ненужно за отбелязване, но “преживящи” служители на корпоративни срещи не са съвсем рядко-срещана гледка. Да дъвчете срещу другите не е само некрасиво, но показва неуважение – и точно така се възприема.
Не оставяйте включен мобилния си телефон
Телефонният звън разсейва аудиторията, а още повече ще разконцентрира вас самата. Разговорите по телефона по време на делова среща пък са абсолютно неприемливи. Или изключете съвсем мобилния си телефон, или го настройте да звъни без звук и ако е толкова необходимо да приемете някакъв разговор, по-възможно най-незабележимия начин напуснете залата за срещи.