Може би се чудите защо не ви повишават в службата? Или защо шефът ви често е недоволен от вас? Не е изключено вие просто да нарушавате писаните или неписаните правила на офис етикета.
Всеки от нас поне веднъж в живота си е закъснявал за работа, а за много от сътрудниците в офиса четенето на вестник или писането на sms-и по време на съвещание е нещо обичайно. А всичко това нарушава правилата за поведение.
Според данните на изследване, проведено във Великобритания, 63% от сътрудниците закъсняват за работа или съвещание минимум 2 пъти седмично. 76% от анкетираните признават, че се карат на работното си място, а 72% чистодърдечно споделят, че игнорират електронните писма с надеждата задачата да отпадне от само себе си. 54% разговарят по мобилния си телефон или пишат sms-и по време на съвещания (а почти 100% от анкетираните се дразнят, когато другите правят това).
33% редовно дъвчат дъвка по време на съвещанията, а 19% дори не поздравяват колегите си, когато ги срещат по коридора.
Всички тези навици пречат за изграждането на успешна кариера и затова трябва да се избавите от тях. Това, разбира се, е доста трудно. Причините са две. Първата е стреса, който всеки изпитва на работното си място. Той ни кара всячески да се противопоставяме на напрежението, например като се караме или се стремим да се оградим от излишната информация, четейки на съвещание получените sms-и. Втората причина е, че „така правят всички”. Никой не иска да бъде черната овца в колектива и затова подсъзнателно ние се държим така, както и по-голямата част от колегите. Лошото е, че вредим сами на себе си!
Какво може да се направи?
Изходът е един: спазване на правилата за поведение в офиса.
Ето и основните:
1.Винаги трябва да пристигате навреме. Ако закъснявате за срещата, това автоматично ще се отрази на отношението на вашия събеседник към вас. Със закъснението си вие показвате, че не цените чуждото време, а това ви представя в лоша светлина.
2. Изключвайте мобилния си телефон по време на среща или съвещание. Ако очаквате важно обаждане, предупредете предварително колегите си.
3. Ако получите писмо по електронната си поща, но не можете да отговорите веднага, предупредете колегите си, че сте го получили.
4. Винаги поздравявайте колегите си. В края на краищата това не ви струва нищо, но е от голяма полза за служебните ви отношения. Какво бихте почувствали, ако другите не ви поздравяват? Ще пожелаете ли да направите услуга на подобни хора?
5. Бъдете внимателни. Не си позволявайте да повишавате тон, дори колегите ви да правят това. Ако не се отучите от това, може да изпаднете в неловко положение по време на важна среща.
6. И накрая… ако във вашата фирма има определена политика на общуване, спазвайте я. Само по този начин ще можете да изградите успешно кариерата си!