Имате ли чувството, че никога нямате достатъчно време? Лягате ли си изтощена, но с усещането, че не сте свършила всичко? Има толкова много претенденти за времето ни, че става почти непосилна задача да се справим адекватно. Ако същевременно търсите и нова работа, може наистина да ви дойде в повече.
Търсенето на нова работа може да отнеме цялото ви време, така че как ще балансирате с другите отговорности?
Тайната на ефективното управление на времето е да сте наясно какви са приоритетите ви и да проявите дисциплинираност в разчитане на вашия ден именно според тези приоритети. С малко мисъл, планиране и практика, бихте могла да си освободите няколко часа седмично за нещата, които са наистина важни за вас.
Ето ви няколко модела, които може да ви помогнат в организацията на времето ви:
Подредете хаоса
Ако домът ви е разхвърлян, пълен с неща, които не ви трябват и които не използвате, със сигурност губите много време да държите ситуацията под контрол. Ако направите едно истинско почистване, това ще улесни живота ви и ще ви накара да се почувствате много по-добре емоционално.
Освободете се от стари вестници, списания и всякакви други хартии, които не ви трябват. Вземете папки или кутии и приберете онези материали, които са ви необходими, на лесно-достъпно място. Подредете и гардероба си – извадете всички онези дрехи, които не ви стават или не сте носила през последната година и не възнамерявате да облечете повече. Може да направите своя малка благотворителна акция, като ги дадете на хора, които имат нужда от тях.
Опитвайте се да поддържате порядък в дома си постоянно – това наистина ще ви спести време и ще ви създаде усещане, че животът ви, като цяло, е под контрол.
Не се опитвайте да свършите твърде много неща
Не се вживявайте прекалено в домакинската работа. Не е дошъл края на света, ако не сте успяла да свършите нещо. Когато готвите – гответе повече и прибирайте във фризера храна, за да ви спести време от следващо готвене. Малко планиране на домашните задължения наистина може да ви освободи часове за онова, което е по-важно за вас.
Подредете и емоционалния си свят
Колко често правите неща, които не искате, но се налага или трябва? Опитайте се да изчистите от речника си думи като “налага се” и “трябва” поне за седмица. Правете само това, което е нужно или което искате да правите и вижте равносметката – колко време си освободихте? Не се притеснявайте да кажете “не” – дори на приятелите си, които ви оказват натиск да излезете, а вие не искате.
И също – избягвайте хора, които ви натоварват емоционално – те отнемат много енергия и време. Обградете се с позитивни личности, хора, които ви окуражават и зареждат.
Приоритизирайте и планирайте
Много хора губят огромно количество време за неща, които всъщност не смятат за важни. Направете си списък с трите най-важни неща за вас, в този момент – търсене на работа, време за семейството и т.н. В продължение на седмица поддържайте дневник и записвайте колко време сте отделила за важните неща и колко за не толкова важните за вас. Вземете решение да намерите още време за важните неща и да съкратите времето за останалите. Ако е необходимо – запишете си “срещи” с важните за вас ангажименти във вашия дневник.
И накрая – отделете време за себе си. Никой не може да оцелее, ако по цял ден тича на пълни обороти. Любимите ви занимания – винаги когато можете – зареждат батериите ви и ви дават сила да се справяте много по-лесно с маратона на живота.